Φρένο στα πρότυπα ρύπων Euro 7
ευρωπαϊκό κοινοβούλιο

Φρένο στα πρότυπα ρύπων Euro 7

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τη διαπραγματευτική του θέση για τους κανόνες ρύπων Euro 7, υιοθετώντας μία θέση λιγότερο φιλόδοξη από την αρχική πρόταση, έπειτα από πιέσεις εκ μέρους των χωρών και αυτοκινητοβιομηχανιών. 

Ξεκίνησε άμεσα τριμερείς διαπραγματεύσεις για τη διαμόρφωση του τελικού εγγράφου με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και τη συμμετοχή κορυφαίων υπουργών από χώρες-μέλη. Η τελική έγκριση θα μπορούσε να δοθεί, ήδη, από τις αρχές του 2024, με τους κανονισμούς να τίθενται σε ισχύ το νωρίτερο το 2026 για τα επιβατικά αυτοκίνητα και το 2027 για τα βαρέα φορτηγά. Εκτιμάται ότι τα οφέλη για την υγεία θα υπερβούν κατά πολύ το κόστος. Οι νομοθέτες ψήφισαν στις 9 Νοεμβρίου 2023 υπέρ της διατήρησης της πρότασης της Επιτροπής για τα όρια στους ρύπους των αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου (NOx), των σωματιδίων και του μονοξειδίου του άνθρακα. Αυτή η πρόταση, που είχε διατυπωθεί έναν χρόνο νωρίτερα, ουσιαστικά διατηρεί τα όρια από το Euro 6, αλλά περιλαμβάνει, επίσης, για πρώτη φορά, όρια στις εκπομπές σωματιδίων από φρένα και ελαστικά. Ωστόσο, αποδυνάμωσαν τα όρια NOx για τα φορτηγά και επεκτείνουν τον χρόνο έναρξης ισχύος των κανόνων σε τρία χρόνια μετά την ψήφιση όλης της παράγωγης νομοθεσίας που σχετίζεται με την πρόταση. Η Επιτροπή ήθελε οι κανόνες να ισχύουν από το 2025.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.