Αισθητήρες θέσης με τεχνολογία CIPOS®
Hella

Αισθητήρες θέσης με τεχνολογία CIPOS®

Θα αποτελέσουν μελλοντικά ένα σημαντικό εξάρτημα για την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση. Είναι ανθεκτικοί σε ακραίες θερμοκρασίες, δονήσεις και άλλες αντιξοότητες, προσφέροντας περισσότερη ασφάλεια κατά την οδήγηση.

Η HELLA αξιοποιεί την τεχνολογία CIPOS® (Contactless Inductive Position Sensor), που διασφαλίζει υψηλή αξιοπιστία, ταχύτητα και ακρίβεια μέτρησης, καθώς και θερμική σταθερότητα. Ένας μεγάλος αριθμός αισθητήρων με τη συγκεκριμένη τεχνολογία έχει παραχθεί από την HELLA και έχει εγκατασταθεί σε οχήματα παγκοσμίως.

Επιτάχυνση, πέδηση, σύστημα διεύθυνσης ή αλλαγής ταχυτήτων – όλες οι διαδικασίες που σχετίζονται με την ασφάλεια απαιτούν ακριβή καταγραφή λειτουργίας και έλεγχο κατά την οδήγηση. Αυτό εξασφαλίζεται από τους αισθητήρες θέσης ή, όπως αναφέρονται επίσης, ως «αισθητήρες διαδρομής» ή «γωνίας».

Στα τέλη του ‘90, η HELLA ανέπτυξε την τεχνολογία CIPOS®, η οποία πλέον έχει ενσωματωθεί, παγκοσμίως, σε αμέτρητα πεδία εφαρμογών συμπεριλαμβανομένων και εφαρμογών ασφαλείας που καλύπτουν τις απαιτήσεις ASIL D.

Για παράδειγμα, η τεχνολογία έχει ενσωματωθεί σε ηλεκτρονικούς αισθητήρες πεντάλ, σε αισθητήρες του συστήματος διεύθυνσης, ύψους οχήματος και στους αισθητήρες θέσης για τον κινητήρα. Ακόμα και ενεργοποιητές για στροβιλοσυμπιεστές, πεταλούδες γκαζιού, διακόπτες για τις γρίλιες των ψυγείων ή ηλεκτρικές βαλβίδες χρησιμοποιούν αυτή την τεχνολογία που επιτρέπει τη μέτρηση της θέσης ως απόλυτη τιμή. Είναι ανέπαφος και λειτουργεί με επαγωγική μέθοδο.

Ιδιαίτερα πλεονεκτήματα

Σε σύγκριση με τους μηχανικούς αισθητήρες (ποτενσιόμετρο), οι ανέπαφοι δεν φθείρονται. Επιπλέον, η τεχνολογία CIPOS® επιτρέπει τη μετάδοση των μετρηθέντων τιμών στη μονάδα ελέγχου. Για την ψηφιακή αλλά και αναλογική επεξεργασία του σήματος και τη μετάδοσή του, η HELLA ανέπτυξε διάφορα ASIC (Application Specific Integrated Circuits), κοινώς ονομαζόμενα τσιπ (chip), τα οποία αποτελούν το κύριο εξάρτημα του κάθε αισθητήρα CIPOS®. Αναλογικά και παλμικά (PWM) σήματα, καθώς και ψηφιακά, όπως SENT, SPC, PSI5 και SPI, ενσωματώνονται ως διεπαφές για τη μετάδοση.

Ένα επιπλέον πλεονέκτημα των αισθητήρων CIPOS: Είναι ανθεκτικοί σε κραδασμούς, υγρασία και ακραίες θερμοκρασίες από – 40°C έως άνω των 170°C.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων παράγουν υποκυβισμένους κινητήρες (downsizing), μειώνοντας, π.χ., τη χωρητικότητα των κυλίνδρων, για χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας. «Αυτό σημαίνει ότι ο χώρος του κινητήρα γίνεται μικρότερος και θερμότερος. Συνεπώς, πρέπει να φιλοξενεί αισθητήρες για μικρότερους χώρους, όπου απαιτείται να λειτουργούν σε υψηλότερες θερμοκρασίες με αξιοπιστία», σημειώνει ο Christoph Sohnchen, Επικεφαλής της Διαχείρισης Προγράμματος στη HELLA.

Η τεχνολογία CIPOS® θα συνεχίσει να αποτελεί σημαντικό εξάρτημα για την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση. Τα ηλεκτρικά οχήματα διαθέτουν κινητήρες με ισχυρή απόδοση και μεγαλύτερα ρεύματα. Η συγκεκριμένη τεχνολογία λειτουργεί επαγωγικά στην περιοχή των MHz, χωρίς μόνιμο μαγνήτη, με αποτέλεσμα να μην επηρεάζεται από τα μαγνητικά πεδία που δημιουργούνται από τα ρεύματα του κινητήρα.

Μία σημαντική προϋπόθεση για την αυτόνομη οδήγηση είναι η περαιτέρω ανάπτυξη συστημάτων X-by-wire. Συνήθως, οι κινήσεις του τιμονιού ή οι λειτουργίες του πεντάλ φρένου μεταδίδονται μηχανικά ή υδραυλικά. Τα συστήματα X-by-wire, όμως, τις μεταδίδουν ηλεκτρονικά, με αποτέλεσμα να δημιουργείται η ανάγκη για πιο ανθεκτικούς και μεγαλύτερης ακριβείας αισθητήρες θέσης με τεχνολογία CIPOS® μελλοντικά.

Η τεχνολογία CIPOS® επιτρέπει τη μέτρηση της θέσης ως απόλυτη τιμή και λειτουργεί με επαγωγική μέθοδο.

ΠΗΓΗ: HELLΑ    

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.