Μια εταιρεία, μια ιστορία!
ανταλλακτικά

Μια εταιρεία, μια ιστορία!

Με στόχο την άµεση εξυπηρέτηση και υποστήριξη των συνεργατών της, µε 26 καταστήµατα σήµερα, σε ολόκληρη την Ελλάδα, κατέχει δεσπόζουσα θέση στο Aftermarket. Η ΙΑΠΩΝΙΚΗ, εδώ και 50 χρόνια, βρίσκεται, διαρκώς, δίπλα στους επισκευαστές οχηµάτων και τους µεταπωλητές ανταλλακτικών.

Με µία όµορφη εκδήλωση γεµάτη χαρά, συγκίνηση, εκπλήξεις και δώρα, η ΙΑΠΩΝΙΚΗ γιόρτασε τη συµπλήρωση των 50 ετών µε όλους τους ανθρώπους που συµβάλλουν ώστε καθηµερινά να εκπληρώνει το όραµα και τις αξίες της. Το ανθρώπινο δυναµικό της εταιρείας αποτελεί µία ισχυρή οµάδα και έχει σηµαντικό ρόλο στην εξέλιξη και την επιτυχία της όλα αυτά τα χρόνια.

Συνυφασµένη µε την ποιότητα στην αγορά ανταλλακτικών αυτοκινήτων και τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στον χώρο του ανεξάρτητου Aftermarket, η ΙΑΠΩΝΙΚΗ αποτελεί εδώ και 5 δεκαετίες σηµείο αναφοράς στον κλάδο. Πρωτοπόρος εξαρχής, µε όραµα και αποφασιστικότητα, διαµόρφωσε ένα πλαίσιο λειτουργίας-πρότυπο, επενδύοντας διαρκώς σε ανθρώπινο δυναµικό και υποδοµές, προκειµένου να είναι σε θέση να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των συνεργείων και εµπόρων ανταλλακτικών.

Συµβαδίζοντας µε τις τεχνολογικές εξελίξεις, είναι παρούσα, µε σταθερότητα και ποιότητα, στην αγορά των ανταλλακτικών αυτοκινήτου, από το 1973.

Προσφέρει ευρεία γκάµα προϊόντων για ευρωπαϊκά, ιαπωνικά και κορεάτικα οχήµατα, ενώ έχει δηµιουργήσει εµπορικές συνεργασίες µε κορυφαίους κατασκευαστές ανταλλακτικών πρώτης τοποθέτησης ή εφάµιλλης ποιότητας. Αυτά, σε συνδυασµό µε τη στρατηγική συµµετοχή της στον διεθνή οργανισµό TEMOT International, εγγυώνται, στους πελάτες της εταιρείας και στον τελικό καταναλωτή, άριστο αποτέλεσµα µε την τεχνογνωσία αναγνωρισµένων brands.

Ο κ. Δηµήτρης Μαγόπουλος, Πρόεδρος ΙΑΠΩΝΙΚΗ (κέντρο), ο κ. Νίκος Μαγόπουλος, Διευθύνων Σύµβουλος ΙΑΠΩΝΙΚΗ (αριστερά), η κα. Άννα Μαγοπούλου, Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων (δεξιά).

Όραµα και πρότυπο

Στα τέλη της δεκαετίας του ΄60, οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων άρχισαν να φέρνουν στην Ελλάδα τα πρώτα ιαπωνικά μοντέλα. Με τον καιρό έγιναν συμφωνίες Ελλήνων εισαγωγέων με τα εργοστάσια και οι εμπορικές δραστηριότητες δυνάμωσαν. Η αγορά των ανταλλακτικών, ωστόσο, δεν είχε αναπτυχθεί ακόμα και η κάλυψη εξειδικευμένων αναγκών γινόταν από το Aftermarket του εξωτερικού. Κάπως έτσι, γεννήθηκε η ιδέα για την ΙΑΠΩΝΙΚΗ, η οποία αρχικά ξεκίνησε ως ομόρρυθμη «Δ. Μαγόπουλος και ΣΙΑ ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΟΕ», για να εξελιχθεί σε «ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΕΠΕ» και, τέλος, σε «ΙΑΠΩΝΙΚΗ Α.Ε.».

Ευρηματικός για την επιβίωση της εταιρείας, ήταν ο τρόπος λειτουργίας του πρώτου καταστήματος, βάσει του οποίου με κάθε παραγγελία παρέχονταν έκπτωση 20% και η παράδοση γινόταν την επόμενη ημέρα. Αυτό αποτέλεσε ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα!

Τη δεκαετία του ΄80, υπήρξε ραγδαία διάδοση του αυτοκινήτου και διαρκής αύξηση των πωλήσεων. Η έρευνα σε τομείς σχετικούς με το αυτοκίνητο γνώρισε νέα άνθηση, παράλληλα με την αναπτυσσόμενη αγορά του κλάδου, αλλά το γενικό κλίμα δεν ευνοούσε το επιχειρείν. Καθιερώθηκαν αγορανομικές διατάξεις για τα αναλώσιμα με fix τιμές και ασφυκτικό πλαίσιο, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να κλείσουν πολλές εταιρείες. Οι παραγγελίες, την εποχή εκείνη, χρειάζονταν ακόμα και 12 μήνες μέχρι να φτάσουν από την Ιαπωνία στην Ελλάδα, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές στις οποίες έφταναν, μόλις, σε 7-15 μέρες. Έτσι, ο ρόλος της ΙΑΠΩΝΙΚΗ απέκτησε νέα σημασία και η εταιρεία αξιοποίησε την εμπειρία που είχε, ήδη, αποκτήσει, για να κάνει ακόμη πιο τολμηρά βήματα μπροστά.

Τη δεκαετία του ΄90, η αύξηση του γιεν έναντι της δραχμής είχε ως αποτέλεσμα την εκτόξευση των τιμών στα ιαπωνικά αυτοκίνητα, αλλά και την κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων. Ταυτόχρονα, το πρώτο πρόγραμμα απόσυρσης των παλαιότερων συμβατικών αυτοκινήτων με οικονομικά κίνητρα άλλαξε σημαντικά τον χάρτη της επισκευής. Η απότομη αύξηση του στόλου των Ευρωπαϊκών αυτοκινήτων και η μαζική αντικατάσταση με αυτοκίνητα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (καταλυτικά), δημιούργησαν ένα νέο, άγνωστο περιβάλλον με πολλές προκλήσεις για τις εταιρείες Aftermarket. Πολλά αυτοκίνητα που είχαν γίνει «best-sellers» εξαφανίστηκαν και το μίγμα των οχημάτων διαφοροποιήθηκε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Για την επιβίωση και την ευημερία της εταιρείας κρίθηκε αναγκαία η προσαρμογή στα νέα δεδομένα, αλλά και η διεύρυνση της γκάμας. Έτσι, η ΙΑΠΩΝΙΚΗ αποφάσισε να ανοίξει την πόρτα στα ανταλλακτικά ευρωπαϊκών αυτοκινήτων και τον εξοπλισμό. Προμηθευτές από το εξωτερικό, όπως οι Tokico, Micro Auto Filters, Three Five Parts, ανέπτυξαν απευθείας συναλλαγές με την εταιρεία και αποκλειστικές συνεργασίες.

Προσαρµογή στις εξελίξεις

Η απόφαση των μετόχων στα τέλη του ΄99, να διαχωρίσουν την εταιρεία, είχε ως αποτέλεσμα, η ΙΑΠΩΝΙΚΗ να ξεκινήσει στην αυγή της νέας χιλιετίας με σημαντικές αδυναμίες και πίεση για την ανάκτηση του χαμένου εδάφους. Διέθετε μόλις 7 υποκαταστήματα και 75 εργαζομένους. Την ίδια εποχή οι νέες δυνάμεις που σχηματίζονταν στον χώρο του ελληνικού Aftermarket επέβαλαν όλο και περισσότερο την ανάγκη χάραξης ξεκάθαρης πολιτικής. Με αυτά τα δεδομένα, η διοίκηση της εταιρείας αποφάσισε η επιχειρηματική της δραστηριότητα να μη μείνει στατική. Διεύρυνε την γκάμα και το δίκτυο καταστημάτων της και παρείχε, πρώτη, ολοκληρωμένες υπηρεσίες εκπαίδευσης σε νέες τεχνολογίες και οχήματα για μεταπωλητές και μηχανικούς. Επιπλέον, πρόσθεσε γραμμή τεχνικής εξυπηρέτησης, υποστήριξης εργαλείων και εξοπλισμού, σε συνεργασία με τους κορυφαίους κατασκευαστές. Ουσιαστικά, ο στόχος ήταν η μετάβαση από την απλή διανομή ανταλλακτικών, στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών/λύσεων στους επαγγελματίες του κλάδου για τη σωστή επισκευή των αυτοκινήτων. Με τη βοήθεια ενός κύκλου συνεργατών, το δίκτυο πωλήσεών της, σταδιακά, κάλυψε πλήρως όλη την Ελλάδα (Ιωάννινα, Θεσσαλονίκη, Αγρίνιο, Πάτρα, Κρήτη, Λάρισα, Αθήνα) και, συγχρόνως, συμμετείχε σε οργανισμούς και φορείς παγκοσμίου εμβέλειας.

Η παγκόσμια οικονομική κρίση που ξέσπασε το 2008 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η μεγαλύτερη πρόκληση κατά τη διάρκεια των 50 ετών. Κι όμως, η ΙΑΠΩΝΙΚΗ αξιοποίησε πλήρως τις εγκαταστάσεις της, έδωσε έμφαση στην επίτευξη πωλήσεων αξιολογώντας σε καθημερινή βάση στοιχεία και πληροφορίες που συλλέγονταν από την αγορά και προσαρμόστηκε στις ανάγκες της εποχής. Έτσι, λαμβάνοντας υπόψη τόσο το ασταθές οικονομικό/επιχειρηματικό περιβάλλον όσο και τις δυνατότητες των σύγχρονων τεχνολογιών, κατόρθωσε με πίστη, στρατηγική, σταθερότητα και υπομονή να ξεχωρίσει και να είναι πάλι η μεγαλύτερη εταιρεία στη δευτερογενή αγορά. Είναι αλήθεια ότι η κρίση, σε κάποιο βαθμό, άφησε ανεπηρέαστο τον κλάδο του Aftermarket στην Ελλάδα, την ώρα που σε άλλες χώρες της Ευρώπης άλλαζε ο τρόπος λειτουργίας των αγορών σε ό,τι αφορά τη νέα θεώρηση του «business» και του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των εταιρειών, με κύρια χαρακτηριστικά τη «συγκέντρωση» μέσα από μεγάλες επενδύσεις των fund. Οι ρυθμοί στην εγχώρια αγορά ήταν πολύ αργοί σε σχέση με το εξωτερικό όπου κυριαρχούσαν οι συγχωνεύσεις. Με τον φόβο για ενδεχόμενες εξαγορές από ξένους ομίλους, παρατηρήθηκε το φαινόμενο συνεργασιών παρ’ ότι δεν υπήρχε η σχετική κουλτούρα, προηγουμένως.

Στρατηγική µέλλοντος

Στο γενικό σκηνικό ήρθε, πια, να προστεθεί και η ηλεκτροκίνηση. Η ΙΑΠΩΝΙΚΗ προετοιμάζεται και για την εποχή της ηλεκτροκίνησης, τόσο σε επίπεδο κατανόησης των νέων τεχνολογιών και δεδομένων, όσο και σε επίπεδο εργαλείων και ανταλλακτικών. Η αγορά των υβριδικών-ηλεκτρικών οχημάτων αποτέλεσε μέρος της στρατηγικής της εταιρείας προς αυτή την κατεύθυνση και για την απόκτηση γνώσης, αλλά και για την εκπαίδευση των πελατών. Κυρίαρχο στοιχείο για την ΙΑΠΩΝΙΚΗ ήταν και εξακολουθεί να είναι η εκπαίδευση σε νέες τεχνολογίες και η κάλυψη νέων τομέων στις δραστηριότητές της, με την απόκτηση και αξιοποίηση των κατάλληλων εργαλείων. Πυλώνα των ξεχωριστών ποιοτικών χαρακτηριστικών της εταιρείας στον ανταγωνισμό αποτελεί το Τεχνικό Εκπαιδευτικό Κέντρο (ΤΕΚ), το οποίο στεγάζεται στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της στην Παλλήνη. Εκεί οι επισκευαστές οχημάτων συμμετέχουν σε τεχνικά σεμινάρια υψηλής ποιότητας, μέσα σε ένα πρότυπο κέντρο θεωρητικής και πρακτικής κατάρτισης με πλήρη εξοπλισμό σύγχρονης τεχνολογίας.

Η ΙΑΠΩΝΙΚΗ, όπως προαναφέρθηκε, αποτελεί από το 1998 μέλος του ισχυρού δικτύου ΤΕΜΟΤ International, το οποίο ιδρύθηκε το 1994 από πέντε ευρωπαϊκές εταιρείες και από τότε επεκτείνεται συνεχώς, συνάπτοντας στρατηγικές συμμαχίες σε ολόκληρο τον κόσμο. Με τον τρόπο αυτό, η ΙΑΠΩΝΙΚΗ συμβάλλει ώστε το ανεξάρτητο Αftermarket να παραμείνει ισχυρό και ανταγωνιστικό, μέσα από την ανάπτυξη συνεργασιών και την ανταλλαγή πληροφοριών με τους πελάτες, τους προμηθευτές και τις άλλες εταιρείες του κλάδου. Η συμμετοχή της εταιρείας στην ΤΕΜΟΤ αποτελεί επένδυση για την ανάπτυξη της εταιρείας και του κλάδου γενικότερα.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα πάντα με τις αξίες της, η ΙΑΠΩΝΙΚΗ επιθυμεί να ανταποδώσει ενεργά στο κοινωνικό σύνολο μέσα από στοχευμένες ενέργειες εταιρικής υπευθυνότητας. Για τον λόγο αυτό, έχει αναπτύξει δράσεις εταιρικής ευθύνης σε τομείς, όπως η προστασία του περιβάλλοντος, η στήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων και η προαγωγή της επιστημονικής έρευνας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.