Πλήρης γκάμα προηγμένων αμορτισέρ
KONI

Πλήρης γκάμα προηγμένων αμορτισέρ

Η ΤΡΟΧΟΚΙΝΗΣΗ ΑΕΒΕ, επίσημος διανομέας των αμορτισέρ ΚΟΝΙ στη χώρα μας, διοργάνωσε μία ειδική εκδήλωση όπου παρουσίασε την εξελιγμένη τεχνολογία των αμορτισέρ ΚΟΝΙ που εγγυώνται απόδοση, επιδόσεις, άνεση και ασφάλεια, ενώ πραγματοποιήθηκαν και δοκιμές σε διαφορετικές συνθήκες.

Το τριήμερο 5 – 7 Μαΐου, η εταιρεία ΤΡΟΧΟΚΙΝΗΣΗ ΑΕΒΕ διοργάνωσε μία ειδική εκδήλωση στα Καμένα Βούρλα, όπου παρουσίασε την τεχνολογία των αμορτισέρ της ΚΟΝΙ στον ειδικό τύπο, καθώς και σε συνεργάτες του δικτύου της, από όλη την Ελλάδα.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν και δύο εκπρόσωποι του εργοστασίου, ο Frank Biesheuvel και ο Edwin Verbruggen, που μετέφεραν στους συμμετέχοντες πολλές από τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους. Κατά την παρουσίαση, που ήταν επί της ουσίας ένα τεχνικό σεμινάριο για αμορτισέρ, οι Ολλανδοί τεχνικοί ξεκίνησαν από τα πολύ απλά:

Τι είναι αμορτισέρ, τι είναι απόσβεση. Δόθηκαν ενδιαφέρουσες απαντήσεις σε θέματα που αφορούν το κράτημα του αυτοκινήτου, αλλά και την επιζητούμενη άνεση. Υπήρξε διεξοδική ανάλυση της τεχνολογίας των μηχανικά ενεργητικών αμορτισέρ και της κατοχυρωμένης με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας Τεχνολογίας της KONI για τις βαλβίδες FSD (Frequency Selective Damping).

Η τεχνολογία FSD είναι ενσωματωμένη ως μέρος του υδραυλικού συστήματος του αμορτισέρ. Δεν απαιτείται πρόσθετο καλώδιο, αισθητήρες, ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου ή σωλήνες αέρα. Αντιδρά στις συνθήκες του οδοστρώματος και της οδήγησης και αλλάζει την απόσβεση επαναφοράς ανάλογα, σε κάθε έκταση. Αποτελεί έναν μοναδικό συνδυασμό άνεσης και κρατήματος. Τα αμορτισέρ τεχνολογίας FSD μπορούν να αντικαταστήσουν τα συμβατικά, χωρίς αλλαγές στην κατασκευή του αυτοκινήτου.

Το σύστημα ACTIVE Damping είναι διαθέσιμο στις σειρές: Special, Heavy Track και Raid, παράλληλα με τη δυνατότητα χειροκίνητης ρύθμισης της απόσβεσης.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι εισηγητές προσπάθησαν να μεταφέρουν την «Αίσθηση KONI», εξηγώντας ότι το σπορ αμορτισέρ δεν είναι απαραίτητα «σκληρό». Κάθε αμορτισέρ έχει σχεδιαστεί ειδικά για ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο και η δυνατότητα βελτίωσης εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά οδήγησης και κρατήματος του αυτοκινήτου.

Έγινε εκτενής αναφορά σε όλες τις σειρές προϊόντων της ΚΟΝΙ, όπως: STR.T, STR.T KIT, Sport, Heavy Track, RAID, Special (-Active), Classic, Coil over και Track Day kit. Ακόμη, αναλύθηκε η τοποθέτηση των προϊόντων στην αγορά (ΟΕ και Aftermarket) σε σχέση και με τον ανταγωνισμό.

Το test drive και οι συγκρίσεις

Στις δοκιμές που ακολούθησαν την ενημέρωση, κάθε ένας από τους συμμετέχοντες οδηγούσε πρώτα ένα αυτοκίνητο με τον στάνταρ εργοστασιακό εξοπλισμό σε μία συγκεκριμένη διαδρομή και, στη συνέχεια, το ίδιο αυτοκίνητο στο οποίο είχαν τοποθετηθεί αμορτισέρ ΚΟΝΙ από τη σειρά Special (Active).

Η διαδρομή είχε σχεδιαστεί από τον Frank Biesheuvel, ώστε να αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα αυτών των αμορτισέρ. Περιελάμβανε ένα μεγάλο μέρος από την παλιά εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης στο ύψος των Καμένων Βούρλων και του Αγ. Κωνσταντίνου και επαρχιακό δρόμο με τις γνωστές σε όλους μας ατέλειες. Αυτό έδινε τη δυνατότητα σύγκρισης.

Διαπιστώσεις επί του πεδίου: Ήταν αισθητή η διαφορά σε μεταφορά φορτίου στην είσοδο της στροφής. Στις γρήγορες και κλειστές στροφές της παλαιάς εθνικής φαινόταν ο τρόπος που το αμορτισέρ περιόριζε την κλίση του αμαξώματος και κρατούσε το αμάξωμα όσο το δυνατόν ανεπηρέαστο από τη μεταφορά βάρους, δίνοντας την αίσθηση της σκληρής ανάρτησης. Επιπλέον, στα σημεία που το οδόστρωμα άλλαζε και οι οδικές ανωμαλίες δεν άφηναν πολλά περιθώρια για καλή επαφή του τροχού με το οδόστρωμα, το αμορτισέρ δικαιολογούσε τον χαρακτηρισμό «Active» (ενεργητικό), προσαρμοζόταν και εξασφάλιζε την άνεση που, πλέον, ζητούσε ο οδηγός και οι επιβάτες.

Αυτό που εντυπωσίασε κατά την παρουσίαση της ΚΟΝΙ, ήταν η επισήμανση του ολλανδού τεχνικού Frank Biesheuvel: «Όταν τοποθετείτε ένα νέο ρυθμιζόμενο αμορτισέρ, αφήστε το όπως είναι. Μην πειράξετε τις ρυθμίσεις. Η αρχική ρύθμιση από το εργοστάσιο είναι αυτή που ταιριάζει καλύτερα με την εργοστασιακή ρύθμιση του αυτοκινήτου. Αφήστε τον οδηγό να δει την αίσθηση του αμορτισέρ για μερικά χιλιόμετρα και κάνετε τις ρυθμίσεις αργότερα και ανάλογα με το τι έχει αλλάξει στο αυτοκίνητο. Άλλωστε, στις σειρές Active, η διαδικασία ρύθμισης είναι πολύ απλή και δεν χρειάζεται να αποσυναρμολογηθεί το αμορτισέρ από το αυτοκίνητο».

Τεχνολογία FSD στα αμορτισέρ ΚΟΝΙ ACTIVE Damping

Η απόσβεση που παρέχει ένα αμορτισέρ ήταν πάντα ένας συμβιβασμός μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο της Formula 1, το οποίο διαθέτει εξαιρετικό κράτημα, αλλά ελάχιστη άνεση. Σε ένα καθημερινό αυτοκίνητο ζητάμε και τα δύο: την καλύτερη δυνατή άνεση, σε συνδυασμό με το ασφαλές κράτημα.

Επομένως, οι χαμηλές δυνάμεις απόσβεσης συμβάλλουν στην άνεση, ενώ οι μεγάλες δυνάμεις απόσβεσης είναι απαραίτητες για την ασφάλεια και το κράτημα. Αυτός ο συνδυασμός των αντίθετων απαιτήσεων είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί με ένα συμβατικό αμορτισέρ. Τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ μπορεί να το επιτύχουν και να βελτιώσουν την οδική συμπεριφορά στο μέλλον. Ωστόσο, αυτά τα πολύπλοκα συστήματα έχουν κάποια μειονεκτήματα: αφενός, είναι ακριβά και, αφετέρου, είναι χρονοβόρο το να ρυθμιστούν σωστά. Επιπλέον, οι βλάβες τους δημιουργούν υψηλές απαιτήσεις και τεχνογνωσία για την επισκευή.

Τα αμορτισέρ KONI ACTIVE με τεχνολογία Frequency Selective Damping προσφέρουν μία λύση που συνδυάζει την άνεση και το κράτημα.

Η τεχνολογία KONI Frequency Selective Damping (FSD) συνδυάζει την απόλυτη άνεση και την εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Ως καθαρά μηχανική τεχνολογία, απομακρύνει κάθε πρόβλημα κόστους, αξιοπιστίας ή πολυπλοκότητας που μπορεί να προκύψει από τη χρήση ηλεκτρονικά ελεγχόμενων εξαρτημάτων ανάρτησης. Έτσι, τα αμορτισέρ υψηλής απόδοσης KONI ACTIVE στα οποία χρησιμοποιείται η συγκεκριμένη τεχνολογία, είναι η πρώτη επιλογή στην επίλυση του αιώνιου προβλήματος με την απόσβεση ενός αμορτισέρ.

Τα αμορτισέρ Special Active, με τεχνολογία FSD, βασίζονται σε ένα έξυπνο σύστημα ανάρτησης που προσαρμόζεται αυτόματα στις συνθήκες του οδοστρώματος και το στυλ οδήγησης, σε κλάσματα του δευτερολέπτου.

Αρχή λειτουργίας

Σε ένα τυπικό αμορτισέρ, οι δυνάμεις που επηρεάζουν την απόσβεση κατά την επαναφορά του τροχού προέρχονται από τη ροή λαδιού που διέρχεται από τις βαλβίδες που βρίσκονται στο συγκρότημα του εμβόλου. Εδώ, η KONΙ πρόσθεσε μία ειδική βαλβίδα, η οποία είναι σε θέση να ελέγχει μία παράλληλη ροή λαδιού δίπλα από εκείνη που διέρχεται από το έμβολο. Αυτή η παράλληλη ροή λαδιού κλείνει από τη «βαλβίδα FSD», δίνοντας μία αύξηση της δύναμης απόσβεσης στον χρόνο που το έμβολο κινείται προς μία κατεύθυνση.

Η βαλβίδα αυτή ανοίγει ή κλείνει, ανάλογα με τη συχνότητα μεταβολής της πίεσης του λαδιού, που με τη σειρά της εξαρτάται από τη συχνότητα με την οποία ο τροχός συναντά οδικές ανωμαλίες.

Συγκεκριμένα:

  1.  Σε ένα οδόστρωμα απόλυτα επίπεδο, όπως μία πίστα αγώνων της F1, με συχνότητα ταλάντωσης του τροχού κοντά στο 1 Hz, η βαλβίδα είναι κλειστή, οι δυνάμεις απόσβεσης μεγάλες, η αίσθηση της ανάρτησης σκληρή και το κράτημα κορυφαίο.
  2.  Σε έναν χωματόδρομο με φυτευτές πέτρες, με συχνότητα ταλάντωσης του τροχού κοντά στα 10 Hz, η βαλβίδα είναι ανοικτή, οι δυνάμεις απόσβεσης μικρές και βελτιστοποιείται η άνεση και το κράτημα, καθώς ο τροχός διατηρεί την πρόσφυση με το έδαφος και δεν απογειώνεται σε κάθε εμπόδιο.
  3.  Σε ενδιάμεσες καταστάσεις, οι βαλβίδες FSD προσαρμόζουν την απόσβεση στις συνθήκες του οδοστρώματος.

Τα οφέλη

Όπως γνωρίζουμε, η απόσβεση των δυνάμεων του ελατηρίου κατά την επαναφορά επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την κατακόρυφη κίνηση του αμαξώματος, και, κατά συνέπεια, την άνεση, αλλά και το διάστημα που ο τροχός χάνει την επαφή του με οδόστρωμα μετά από μία αναπήδηση. Μία σκληρή ανάρτηση που αναπτύσσει μεγάλες δυνάμεις απόσβεσης κατά την επαναφορά, δεν προσφέρει σταθερό κράτημα, ούτε άνεση. Με την τεχνολογία ACTIVE Damping που κάνει χρήση των βαλβίδων FSD συνδυάζεται το κράτημα με την άνεση.

Δεδομένου ότι η βαλβίδα FSD είναι ενσωματωμένη στο έμβολο του αμορτισέρ, δεν χρειάζονται επιπλέον καλώδια, αισθητήρες ή άλλες ηλεκτρονικές συσκευές για τη λειτουργία ενός αμορτισέρ KONI ACTIVE.

Βαλβίδα FSD προσαρµοσµένη στο κάτω µέρος του εµβόλου ενός αµορτισέρ KONI ACTIVE

Σε αντίθεση με τα δαπανηρά συστήματα που λειτουργούν με βάση την τεχνολογία των ηλεκτρονικών υπολογιστών, τα πολύπλοκα ηλεκτρονικά συστήματα και τους αισθητήρες, το αμορτισέρ KONI ACTIVE είναι ο απλούστερος και οικονομικότερος τρόπος ώστε να βελτιωθούν σημαντικά τα χαρακτηριστικά οδήγησης ενός αυτοκινήτου.

Η τεχνολογία FSD εγγυάται καλύτερο κράτημα και έλεγχο του οχήματος, με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη ασφάλεια και απόλαυση κατά την οδήγηση.

Επίσημος διανομέας των αμορτισέρ ΚΟΝΙ

Η ΤΡΟΧΟΚΙΝΗΣΗ ΑΕΒΕ, με μακρά και επιτυχημένη πορεία στον χώρο των ανταλλακτικών οχημάτων, έχει αναλάβει την εισαγωγή και διανομή των προϊόντων KONI σε Ελλάδα και Κύπρο. Με άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό, πανελλαδικό δίκτυο διανομής και έμφαση στη σωστή οργάνωση και επικοινωνία με τους συνεργάτες της, η εταιρεία είναι σε θέση να εγγυηθεί τη γρήγορη και άμεση εξυπηρέτηση, εξασφαλίζοντας ένα κορυφαίο επίπεδο προϊόντων και υπηρεσιών

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.