PARTS AFTERMARKET CONGRESS 2023
Parts Aftermarket Congress

PARTS AFTERMARKET CONGRESS 2023

Το 19ο Συνέδριο Parts Aftermarket Congress, το καθιερωμένο ετήσιο ραντεβού της δευτερογενούς αγοράς, πραγματοποιήθηκε στη Ρώμη στις 21 και 22 Νοεμβρίου 2023 με εξαιρετική επιτυχία, συγκεντρώνοντας περισσότερους από 800 συμμετέχοντες και ιδιαιτέρως μεγάλο αριθμό χορηγιών.

Η εξελισσόμενη αγορά ανταλλακτικών και οι νέες προοπτικές για τους ανθρώπους του κλάδου και τις εταιρείες αποτέλεσε την κεντρική θεματική ενότητα του 19ου Συνεδρίου Parts Aftermarket Congress, στην ιταλική πρωτεύουσα (21-22 Νοεμβρίου 2023). Παράλληλα, διοργανώθηκε η 4η Σύνοδος για τον τομέα της επισκευής και συντήρησης, Car Bodywork Summit 2023. Η πολυαναμενόμενη, όπως κάθε φορά, συνάντηση του τομέα του Automotive Aftermarket έφερε κοντά τους παράγοντες ολόκληρης της αλυσίδας εφοδιασμού της αγοράς ανταλλακτικών αυτοκινήτων, στην πλειονότητά τους (κατασκευαστές εξαρτημάτων, παγκόσμιους και εθνικούς διανομείς, επαγγελματίες υπηρεσιών κινητικότητας και επισκευαστές), ενώ σημαντικές προσωπικότητες έδωσαν το «παρών» και τοποθετήθηκαν σε τρέχοντα ζητήματα.

Ο αριθμός ρεκόρ άνω των 800 συμμετεχόντων και η παρουσία του αντιπροέδρου της κυβέρνησης και υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Matteo Salvini έκριναν την επιτυχία του ετήσιου συνεδρίου που διοργανώνει ο τομέας αυτοκινήτων της DBInformation με το περιοδικό Parts. Την εισαγωγή και παρουσίαση του συνεδρίου έκανε η Maria Ranieri, διευθύντρια του τμήματος αυτοκινήτων της DBInformation και των περιοδικών Parts, Parts in Officina και Carrozzeria, η οποία πλαισιώθηκε από τους δημοσιογράφους Manuela Battaglino και Renato Dainotto, επικεφαλής του περιοδικού Carrozzeria.

Ενοικίαση και ενεργειακή μετάβαση

Η Maria Ranieri αναφέρθηκε με αρκούντως κριτική διάθεση στα γεγονότα που πυροδότησαν τη μεγάλη διαδικασία μετασχηματισμού η οποία επηρεάζει την αυτοκινητοβιομηχανία, τονίζοντας τον καθοριστικό ρόλο της ενεργειακής μετάβασης στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, τόνισε ότι: «Στις αξιόλογες κατά τα άλλα πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εφαρμογή της Πράσινης Συμφωνίας, βλέπουμε έναν μάλλον προφανή στόχο, την εγκατάλειψη του θερμικού κινητήρα υπέρ του ηλεκτρικού. Και το πόσο βιώσιμη είναι πραγματικά η μεγάλη μετάβαση στον εξηλεκτρισμό, κυρίως από οικονομική και κοινωνική άποψη, είναι το μεγάλο ερώτημα που θέτουμε σήμερα προς όλους, χωρίς να κρύβουμε τον σκεπτικισμό μας».

Η τεχνολογία βρέθηκε στο επίκεντρο της ομιλίας του Fabio Moioli, Executive Search & Leadership Advisory Services της Spencer Stuart, ενός από τους κορυφαίους εμπειρογνώμονες στον κόσμο, στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, ο οποίος εξήγησε στο ακροατήριο πώς μπορεί να δημιουργηθεί μια εταιρεία με γνώμονα το “ΑΙ-driven”, από τα οργανωτικά μοντέλα έως τις απαραίτητες δεξιότητες.

Τέλος, ο Dario Casiraghi, Γενικός Διευθυντής της Arval Italia, διερεύνησε σε ένα τετ-α-τετ με τη Maria Ranieri το θέμα της ουσιαστικής ώθησης προς την ενεργειακή μετάβαση που παρέχει η ενοικίαση, με τους εταιρικούς στόλους να είναι οι πρωταγωνιστές της μεταβαλλόμενης κινητικότητας.

Το Parts Aftermarket Congress 2023 έδωσε, επίσης, σε όλους τους παρευρισκόμενους την ευκαιρία να συμμετάσχουν στο εργαστήριο «Ανταλλακτικά και αξεσουάρ: η ευκαιρία του eBay», στο οποίο ο Andrea Spaggiari, Business Development Manager της ιταλικής αγοράς και ο Marco Sepulcri, Business Project Manager, παρουσίασαν τις ευκαιρίες που προσφέρει το άνοιγμα μιας ψηφιακής «βιτρίνας».

Σκεπτικισμός Salvini για τα ηλεκτρικά

Το πρωί της 22ας Νοεμβρίου, κατά την έναρξη της δεύτερης ημέρας του συνεδρίου, ο Matteo Salvini, τον οποίο καλωσόρισε ο πρόεδρος της DBInformation Roberto Briglia, μετέφερε τους χαιρετισμούς των θεσμικών οργάνων και, από βήματος, επανέλαβε την πλήρη υποστήριξη της κυβέρνησης προς τον ιταλικό κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, τονίζοντας, μάλιστα, τον σοβαρό κίνδυνο να παραδοθεί η Ευρώπη σε μια κινητικότητα που ανατίθεται αποκλειστικά στα ηλεκτρικά οχήματα, στο όνομα της βιωσιμότητας, η οποία ναι μεν είναι δίκαιη με περιβαλλοντικά κριτήρια, αλλά πρέπει να έχει και οικονομική λογική και κοινωνική αντιστοίχιση. Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης χαρακτηριστικά, δήλωσε: «Σχετικά με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, νομίζω ότι είναι η ώρα να σταματήσουμε μία εξάρτηση από την Κίνα, αλλιώς θα μας δέσει χειροπόδαρα για τα επόμενα 50 χρόνια. Αυτό που ξεκίνησε ως μοναχική μάχη θα γίνει στην πορεία μία ιταλική και μη κομματική μάχη. Μπορούμε να προσπαθήσουμε το 2026 να ανατρέψουμε την κατάσταση, αφού καταφέραμε να επιβάλουμε ότι τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να ελεγχθεί σε επίπεδο ευρωπαϊκών θεσμών η υποχρεωτικότητα της παραγωγής μόνον ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που…δυστυχώς είχε αποφασιστεί».

Ακολούθως, το κυρίως Συνέδριο έδωσε τη θέση του στο Car Bodywork Summit 2023, που αφορούσε τον κόσμο των υπηρεσιών επισκευής/συντήρησης, σε συνδυασμό με την εμπορία και διανομή αυτοκινήτων. Εστιάζοντας στο μέλλον του τομέα, η συγκεκριμένη Σύνοδος αποτέλεσε ευκαιρία ανταλλαγής απόψεων, οι οποίες χαρακτηρίστηκαν, ως είθισται, από στρογγυλά τραπέζια, αφιερωμένα στα θέματα των αλλαγών που συντελούνται γύρω από τη βιωσιμότητα και την αποδοτικότητα των επιχειρήσεων του ευρύτερου χώρου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.