Αναβάθμιση κινητήρων της Toyota με δέσμευση CO2 σε κάθε χιλιόμετρο
Toyota

Αναβάθμιση κινητήρων της Toyota με δέσμευση CO2 σε κάθε χιλιόμετρο

Ο αγώνας ταχύτητας Super Taikyu παρείχε και πάλι το φυσικό σκηνικό για τις προσπάθειες της Toyota να κατασκευάζει όλο και πιο αποδοτικά αυτοκίνητα μέσω του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Συγκεκριμένα, η πρόκληση του κινητήρα υδρογόνου που ξεκίνησε η Toyota το 2021 έφτασε σε ένα σημαντικό σημείο καμπής. Παράλληλα με μία νέα τεχνολογία που δεσμεύει το διοξείδιο του άνθρακα (CO2), ενώ το αυτοκίνητο λειτουργεί, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ένας κινητήρας αερίου υδρογόνου HiAce είχε, ήδη, ξεκινήσει δοκιμές στην Αυστραλία. Πιο αναλυτικά, η Toyota πέρασε σε τέσσερα στάδια αναβάθμισης των κινητήρων της: Στο πρώτο στάδιο, η ομάδα της Toyota αξιοποίησε για τις ανάγκες του Super Taikyu μία νέα τεχνολογία για τη δέσμευση CO2 καθώς το όχημα κινείται. Το μυστικό βρίσκεται σε δύο φίλτρα και ένα υγρό κάτω από το καπό. Αυτά τα φίλτρα αποτελούνται από έναν κεραμικό καταλύτη, που χρησιμοποιείται συνήθως στους σωλήνες εξάτμισης οχημάτων μαζικής παραγωγής, επικαλυμμένο με υλικό που απορροφά το CO2 και το οποίο αναπτύχθηκε από την Kawasaki Heavy Industries. Το δεύτερο στάδιο αφορά το εύρος. Εκτός από τη φιλοξενία του τελευταίου γύρου της σεζόν, στον 24ωρο αγώνα το Μάιο στη Shizuoka, το Corolla υγρού υδρογόνου έκανε το ντεμπούτο του. Σε αυτόν τον αγώνα, το αυτοκίνητο κατάφερε το πολύ 16 γύρους ανά ανεφοδιασμό. Έξι μήνες αργότερα, ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί κατά 25% σε 20 γύρους.

Στο τρίτο στάδιο αναβάθμισης των κινητήρων της Toyota το αυτοκίνητο με κινητήρα υδρογόνου είχε μειωμένο βάρος, κατά 50 κιλά. Αυτό οφείλεται εν μέρει στον επανασχεδιασμό των δεξαμενών υγρού υδρογόνου, οι οποίες έχουν δομή μόνωσης κενού διπλού κελύφους για να κρατούν μακριά τη θερμότητα. Αφού επιβεβαίωσε ότι η ασφάλεια δεν θα επηρεαστεί, η ομάδα ήταν σε θέση να κάνει τις εξωτερικές πλάκες πιο λεπτές. Η Toyota συνεργάστηκε, επίσης, με κάποιους προμηθευτές προκειμένου να μειωθεί περαιτέρω το βάρος. Αυτές περιελάμβαναν τις κύριες βαλβίδες ασφαλείας και αερίου βρασμού της δεξαμενής, που αναπτύχθηκαν από την Aisin. Το τέταρτο και τελευταίο στάδιο δείχνει πως οι συνεχείς βελτιώσεις επέτρεψαν στην αντλία να παρέχει καύσιμο σε σταθερά υψηλές πιέσεις. Μέχρι τον τελευταίο αγώνα, η ισχύς του κινητήρα είχε φτάσει εκείνη του αέριου υδρογόνου. Αυτή η πρόοδος τοποθετεί τους κινητήρες αέριου υδρογόνου στο ίδιο επίπεδο με την απόδοση των βενζινοκινητήρων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.