Κιτ απόσβεσης από την NTN-SNR
NTN-SNR

Κιτ απόσβεσης από την NTN-SNR

Η τροχαλία απόσβεσης συµβάλλει στη µείωση των κραδασµών του κινητήρα, αυξάνει τη διάρκεια ζωής ορισµένων εξαρτηµάτων, ενώ βελτιώνει και την άνεση κατά την οδήγηση. 

Η τροχαλία στροφαλοφόρου µε αποσβεστήρα, γνωστή ως τροχαλία απόσβεσης, τοποθετείται στο εµπρός άκρο του στροφαλοφόρου άξονα. Δίνει κίνηση στους ιµάντες κίνησης παρελκοµένων, οι οποίοι µε τη σειρά τους κινούν τη γεννήτρια, τον συµπιεστή του κλιµατισµού, την αντλία υδραυλικού τιµονιού, την αντλία νερού κλπ.

Καθώς οι σύγχρονοι κινητήρες παράγουν µεγάλη ποσότητα στρεπτικών κραδασµών στον στροφαλοφόρο άξονα, η τροχαλία απόσβεσης επιτυγχάνει απόσβεση αυτών των κραδασµών. Η τελευταία γενιά κινητήρων ντίζελ δηµιουργεί κραδασµούς χαµηλής συχνότητας, οι οποίοι µπορεί να µειώσουν σηµαντικά τη διάρκεια ζωής του συστήµατος κίνησης παρελκοµένων. Για να αντιµετωπιστεί αυτό, χρησιµοποιείται µία τροχαλία µε διπλό ένθετο από καουτσούκ, για τη µείωση των κραδασµών χαµηλής συχνότητας.


Οι τροχαλίες απόσβεσης υφίστανται σηµαντικές καταπονήσεις και φθορά και, ως εκ τούτου, πρέπει να ελέγχονται τακτικά και να αντικαθίστανται όταν εντοπίζεται οποιαδήποτε φθορά.

Οι τροχαλίες απόσβεσης υφίστανται σηµαντικές καταπονήσεις και φθορά και, ως εκ τούτου, πρέπει να ελέγχονται τακτικά και να αντικαθίστανται όταν εντοπίζεται οποιαδήποτε φθορά.

Οι τύποι τροχαλιών

Τροχαλία κινητήρα Stop – Start
Τεχνικά πιο εξελιγμένη για να αντέχει πολλές διαδοχικές εκκινήσεις. Ωστόσο, σε ορισμένα αυτοκίνητα τοποθετούνται συνηθισμένες εκδόσεις αποσβεστήρα, π.χ. DPF359.09 =>
C3 1,6 Hdi.

Τροχαλία διπλής απόσβεσης (φίλτρο)
Τοποθετείται σε αρκετούς κινητήρες ντίζελ και είναι τεχνικά το πιο περίπλοκο προϊόν. Αποτελείται από 7 – 8 μεταλλικά μέρη και 2 ένθετα από καουτσούκ (π.χ. DPF359.03).

Μονοκόμματη τροχαλία απόσβεσης
Χρησιμοποιείται ευρέως τόσο σε κινητήρες ντίζελ, όσο και σε βενζίνης. Αποτελείται από 3 μέρη, δύο μεταλλικά δακτυλίδια (από σίδηρο, χάλυβα ή αλουμίνιο) και έναν ελαστικό δακτύλιο που συνδέει μεταξύ τους τα μεταλλικά μέρη (π.χ. DPF358.24).

Μονοκόμματη τροχαλία
Αυτός ο συμβατικός τύπος τροχαλίας εξακολουθεί να χρησιμοποιείται σε ορισμένες εφαρμογές, αλλά σταδιακά χάνει την πρωτοκαθεδρία της, ιδιαίτερα με την υιοθέτηση των βενζινοκινητήρων με τεχνολογία Stop – Start (π.χ. DPF355.05).

Κιτ τροχαλιών απόσβεσης

Κατά τη συναρμολόγηση της τροχαλίας στροφαλοφόρου, συνήθως, οι ροπές σύσφιξης είναι πολύ υψηλές (φτάνουν μέχρι 200Nm) και, σε κάποιες περιπτώσεις, μπορεί να εφαρμόζεται και μία επιπλέον γωνία σύσφιξης. 

Έτσι, οι βίδες που τις συγκρατούν ωθούνται στο ελαστικό τους όριο, με αποτέλεσμα να επιμηκύνονται ή να παραμορφώνονται. Κατά συνέπεια, δεν έχουν πλέον τα κατάλληλα τεχνικά χαρακτηριστικά για να διασφαλίζουν τη σωστή λειτουργία της νέας τροχαλίας.

Επομένως, όταν αλλάζετε μία τροχαλία απόσβεσης, μπορεί να χρειαστεί να αλλάξετε και τη βίδα στερέωσης, για να κάνετε μία σωστή επισκευή.

Οι κίνδυνοι από την επαναχρησιμοποίηση μίας βίδας που το σπείρωμά της έχει τραβήξει, είναι:

  • Καταστροφή της βίδας ή της τροχαλίας
  • Να κοπεί ο ιμάντας κίνησης παρελκομένων και να προκληθεί ζημιά και σε άλλα εξαρτήματα. 


Για τον λόγο αυτό, η ΝΤΝ – SNR προσφέρει τα κιτ απόσβεσης, αντικαθιστώντας τις µεµονωµένες τροχαλίες, όπου οι βίδες που συγκρατούν την τροχαλία καταπονούνται ιδιαίτερα.

Έτσι, ο μηχανικός, αντί να παραγγείλει την τροχαλία DPF 350.01, θα παραγγείλει το κιτ DPF 350.01Κ1.

Το όφελος για τον ιδιοκτήτη του συνεργείου είναι διπλό:

  1. Οι επισκευές συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές των κατασκευαστών.
  2. Ο μηχανικός εξοικονομεί χρόνο, καθώς όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα έρχονται με μία παραγγελία και βρίσκονται στην ίδια συσκευασία.


Η NTN-SNR προσφέρει στην γκάµα της 60 κιτ αποσβεστήρων µε τις απαραίτητες βίδες και παξιµάδια! Τα εξαρτήµατα που περιλαµβάνονται στα κιτ της NTN-SNR είναι υψηλής ποιότητας, καθώς ανταποκρίνονται στα πρότυπα της εταιρείας.

Μία αναπτυσσόµενη αγορά

Τα τελευταία 5 χρόνια, η τροχαλία στροφαλοφόρου άξονα παρουσίασε έντονη αύξηση πωλήσεων που οφείλεται:

  • Στην αναγνώριση της ανάγκης αντικατάστασης αυτού του εξαρτήματος.
  • Στην αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων που διαθέτουν τροχαλία απόσβεσης.
  • Στον αυξανόμενο αριθμό αυτοκινήτων που μπορεί να υποστούν ζημιές λόγω των συνεχώς αυξανόμενων καταπονήσεων (πολλαπλασιασμός των στοιχείων κίνησης όπως οι λειτουργίες Stop-Start, μείωση διαστάσεων των βενζινοκινητήρων κλπ.).


Προσοχή στα αντίγραφα που δεν τηρούν τις προδιαγραφές κατασκευής

Μερικοί κατασκευαστές προσφέρουν στη δευτερογενή αγορά μονοκόμματες, «μασίφ» τροχαλίες, ένας σχεδιασμός που δεν ταιριάζει στον στροφαλοφόρο άξονα ή τον κινητήρα. Σε αυτές, τα διάφορα μεταλλικά μέρη είναι στην πραγματικότητα ένα μόνο κομμάτι, και ένα στοιχείο από καουτσούκ χυτεύεται σε μία αυλάκωση που σχηματίζεται απευθείας πάνω στο εξάρτημα.

Αυτός ο τύπος εξαρτήματος δεν συμμορφώνεται σε καμία περίπτωση με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Οι τροχαλίες αυτές τείνουν να έχουν ως αποτέλεσμα κραδασμούς και έχουν συνήθως μεγαλύτερο βάρος σε σύγκριση με το γνήσιο εξάρτημα, κάτι που θέτει σε κίνδυνο την αντοχή άλλων εξαρτημάτων του κινητήρα και ειδικότερα του στροφαλοφόρου.

ΠΗΓΗ: NTN-SNR  

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.