Η πρόκληση της ενεργειακής μετάβασης
Parts Aftermarket Congress

Η πρόκληση της ενεργειακής μετάβασης

Για µία ακόµη χρονιά, το Parts Aftermarket Congress σηµείωσε επιτυχία, συγκεντρώνοντας ειδικούς και στελέχη της δευτερογενούς αγοράς στη Ρώµη. Το συνέδριο πραγµατοποιήθηκε στις 9 - 10 Νοεµβρίου 2021 και παρουσίασε τις νέες προκλήσεις που καλείται να αντιµετωπίσει η αλυσίδα διανοµής της ανεξάρτητης δευτερογενούς αγοράς λόγω της ενεργειακής µετάβασης.

Μεγάλη ήταν η προσέλευση των επαγγελματιών, εταιρειών και διοικητικών στελεχών από τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Κατασκευαστές και διανομείς εξαρτημάτων, εκπρόσωποι αυτοκινητοβιομηχανιών, πάροχοι υπηρεσιών παρακολούθησαν το 17ο συνέδριο Parts Aftermarket Congress. Το συνέδριο διοργανώνεται κάθε χρόνο από το τμήμα Αυτοκινητοβιομηχανίας της DBInformation και το ιταλικό περιοδικό Parts Magazine.

Η ενεργειακή μετάβαση και οι όλο και πιο εμφανείς συνέπειές της στην αγορά του Aftermarket αποτέλεσε τον βασικό θεματικό άξονα του συνεδρίου. Το συνέδριο διεξήχθη στη Ρώμη, παρέχοντας έναν τόπο συνάντησης για όλους όσοι δραστηριοποιούνται στην αλυσίδα εφοδιασμού της δευτερογενούς αγοράς.

Καθώς οι τεχνολογικές εξελίξεις κινούνται σταθερά προς µία αυτοκίνηση µε µηδενικές εκποµπές ρύπων -µε τους ηλεκτρικούς και υβριδικούς κινητήρες να αποτελούν τον βασικό κινητήριο µοχλό της διαδικασίας- και όλοι οι τοµείς της οικονοµίας βαδίζουν προς την ψηψιοποίηση, είναι πλέον σαφές ότι η βασική πρόκληση που θα αντιµετωπίσει ο κλάδος του Αftermarket είναι η Πράσινη Συµφωνία. 

Στο βήμα του συνεδρίου Parts Aftermarket Congress ανέβηκαν έγκριτοι εκπρόσωποι θεσμικών οργάνων, οικονομικοί αναλυτές και επαγγελματίες από τους κλάδους της βιομηχανίας και της διανομής, οι οποίοι παρουσίασαν μία πολυσύνθετη εικόνα του μέλλοντος που διαγράφεται για τον κλάδο.

Οι οµιλητές ανέλυσαν λεπτοµερώς τις οικονοµικές, κοινωνικές, τεχνολογικές και ρυθµιστικές τάσεις που καθορίζουν τη νέα µορφή της κινητικότητας. Επικεντρώθηκαν ιδιαίτερα στους πόρους και τις δυνατότητες που έχει στη διάθεσή του ο κλάδος, προκειµένου να επεκτείνει τα όρια της µελλοντικής του δραστηριότητας.

Το συνέδριο ξεκίνησε στις 9 Νοεμβρίου με τον χαιρετισμό που απηύθυνε η Maria Ranieri, επικεφαλής του τμήματος Αυτοκινητοβιομηχανίας της DBInformation, η οποία συντόνισε τη διήμερη διοργάνωση. Στο πλευρό της βρισκόταν η δημοσιογράφος Manuela Battaglino, μέλος της συντακτικής ομάδας των περιοδικών Parts και Parts in Officina.

Ο Αντιπρόεδρος της ιταλικής Βουλής των Αντιπροσώπων, Ettore Rosato, εγκαινίασε επισήμως το συνέδριο για το 2021. O κ. Rosato συνέλεξε τα αιτήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, με στόχο να ανοίξει ένας εποικοδομητικός διάλογος με τις ενώσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, που να λαμβάνει υπόψη την οικονομική σημασία που κατέχει ο κλάδος τoυ Aftermarκet στη χώρα, ενός περήφανου τμήματος της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας που αριθμεί 2.200 επιχειρήσεις και παρουσιάζει ετήσιο τζίρο 45 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Ο Gianluca Di Loreto, συνεργάτης της Bain & Company, στην ομιλία του με τίτλο «Έλλειψη ημιαγωγών και αύξηση του κόστους των πρώτων υλών. Αίτια, διάρκεια και επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας», αναφέρθηκε στο πραγματικό κόστος που αναμένεται να επιφέρει η ενεργειακή μετάβαση στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Από την πλευρά του, ο Marc Aguettaz, Πρόεδρος της GiPA Ιταλίας, ανέλυσε το επίπεδο ευρωστίας της αγοράς του Aftermarket τόσο στην Ιταλία όσο και την Ευρώπη, καθώς και τις προβλέψεις για τα δεδομένα της αγοράς μέχρι το 2030, παρουσιάζοντας την έκθεσή του με τίτλο: «Στην άκρη του γκρεμού… με αλεξίπτωτο».

Στη συνέχεια, τη σκυτάλη πήραν οι εκπρόσωποι ιταλικών και διεθνών ενώσεων από τον κλάδο του Aftermarket, καθώς και σημαντικοί παράγοντες από τον χώρο της διανομής.

Η Sylvia Gotzen, CEO της Figiefa (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Διανομέων Εξαρτημάτων για το Aftermarket), κατά την ομιλία της με τίτλο: «2022: μία κρίσιμη χρονιά για τη νομοθεσία στην ευρωπαϊκή αγορά Aftermarket», αναφέρθηκε στις εξελίξεις και τις συζητήσεις που πραγματοποιούνται σε θεσμικό επίπεδο, στις Βρυξέλλες.

Ο Piergiorgio Beccari, Πρόεδρος της Adira (Ιταλική Ένωση Ανεξάρτητων Διανομέων Εξαρτημάτων Αυτοκινήτου), ανέδειξε το θέμα της πρόσβασης στα τεχνικά δεδομένα και τα δεδομένα που παράγουν τα οχήματα, καθώς και την επιτακτική ανάγκη θεσμοθέτησης ενός νομοθετικού πλαισίου ικανού να προστατέψει την ανεξάρτητη δευτερογενή αγορά.

Κατόπιν, στη σκηνή του συνεδρίου Parts Aftermarket Congress 2021 ανέβηκαν εκπρόσωποι των μεγαλύτερων ομίλων διανομέων, όπως ο Stephane Antiglio, Πρόεδρος της AD International, ο οποίος εκφώνησε ομιλία με τίτλο «Αισιοδοξία για το μέλλον της αγοράς του ανεξάρτητου Aftermarket», ο Gael Escribe, Διευθύνων Σύμβουλος της Nexus Automotive International, με την ομιλία του «Nexus και βιωσιμότητα: από τα σχέδια στην πράξη», καθώς και ο Φώτιος Κατσαρδής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Temot International Autoparts, ο οποίος, μιλώντας μέσω βίντεο, ανέλυσε το θέμα: «Aftermarket: μεταξύ οικονομικής ανάκαμψης και ενεργειακής μετάβασης».

Ακόμη, η Amandine Robin La Spina, Διευθύντρια Μάρκετινγκ του Marketparts, στην παρέμβασή της, αναφέρθηκε στις «Προκλήσεις και ευκαιρίες που παρουσιάζει η ψηφιοποίηση για την επιχειρησιακή ανάπτυξη του Aftermarket».

Η δεύτερη μέρα του συνεδρίου ξεκίνησε με έναν προσκεκλημένο διεθνούς φήμης: τον Fabio Moioli, Επικεφαλής της Microsoft Consulting, μέλος επιτροπών των Forbes και Harvard Business Review και του διδακτικού προσωπικού των Πανεπιστημίων Singularity και MIP του Μιλάνο, ο οποίος ανέδειξε τις πιθανές, εντυπωσιακές, μελλοντικές εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αμέσως μετά, ο Frank Schlehuber, Ανώτερος Σύμβουλος Market Affairs της Ευρωπαϊκής Ένωσης Προμηθευτών για την Αυτοκινητοβιομηχανία (CLEPA), εστίασε στο πιο άμεσο μέλλον, παρουσιάζοντας μία εικόνα του κλάδου της δευτερογενούς αγοράς για το 2030, στην ομιλία του με τίτλο: «Automotive Aftermarket 2030: η δεκαετία που όλα θα αλλάξουν».

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η ενεργειακή μετάβαση και η περιβαλλοντική βιωσιμότητα ήταν τα θέματα που κάλυψε ο Antonio Calvosa, Αντιπρόεδρος της Διεύθυνσης Στρατηγικής, Καινοτομίας και Διαχείρισης Έργων στην LKQ Europe, μέσα από τη μελέτη του: «Κινητικότητα απαλλαγμένη από άνθρακα: Η προοπτική της LKQ».

Στη συνέχεια, η Maria Ranieri συνομίλησε με τον Gregoire Chove, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Arval, στο πλαίσιο συνέντευξης που επικεντρώθηκε στον ρόλο των εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων στο νέο σενάριο κινητικότητας.

Με τη σειρά του, ο Walter Vergani, Διευθυντής Ασφάλισης και Συνεργείων στο QuattroRuote Professional, κατά την ομιλία του: «Ασφάλιση και καταναλωτές: πώς η ψηφιοποίηση και οι νέες τεχνολογίες αλλάζουν τα δεδομένα», μίλησε για τον ασφαλιστικό κλάδο και τον μετασχηματισμό που υφίσταται λόγω των νέων τεχνολογιών.

Τέλος, στη σκηνή ανέβηκε ο Gianmarco Giorda, Γενικός Διευθυντής της Ιταλικής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανίας (ANFIA), ο οποίος παρουσίασε μία μελέτη με τίτλο: «Ναι στην εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα, αλλά χρειαζόμαστε ένα σχέδιο για την ενεργειακή μετάβαση». Εκεί, επικεντρώθηκε στο πακέτο «Fit for 55» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στην ανάγκη δημιουργίας ενός σχεδίου οικονομικής στήριξης, σε συμφωνία με το Υπουργείο Οικονομικής Ανάπτυξης της Ιταλίας.

Κλείνοντας τις εργασίες του συνεδρίου, η Maria Ranieri ανακοίνωσε µία σηµαντική καινοτοµία, ένα νέο συνέδριο που διοργανώνουν τα περιοδικά Parts και Carrozzeria το επόµενο έτος, µε τίτλο: PARTS AFTERMARKET CONGRESS & CAR CARROZZERIA SUMMIT 2022. Πρόκειται για ένα συνέδριο διάρκειας δύο ηµερών αφιερωµένο στον κόσµο της διανοµής και των συνεργείων, το οποίο θα λάβει χώρα και πάλι στη Ρώµη τον επόµενο Νοέµβριο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.