Υβριδικό και PHEV το νέο Honda CR-V
Honda CR-V

Υβριδικό και PHEV το νέο Honda CR-V

Και οι δύο εκδόσεις βασίζονται στον ίδιο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα άµεσου ψεκασµού χωρητικότητας 2,0 λίτρων που λειτουργεί αναβαθµισµένος στον κύκλο Atkinson.

Η 6η γενιά του έκανε το ντεµπούτο της  µε την επιλογή είτε ενός αυτοφορτιζόµενου υβριδικού συστήµατος κίνησης (e:HEV) είτε, για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό µοντέλο της Honda, ενός plug-in υβριδικού συστήµατος (e:PHEV), προσφέροντας δυναµικές επιδόσεις και αποδοτικότητα. Πιο αναλυτικά:

e:HEV

Το CR-V e:HEV διαθέτει την πιο προηγμένη έκδοση του βραβευμένου, πλήρως υβριδικού συστήματος κίνησης της Honda, με τον βενζινοκινητήρα να συνδυάζεται ιδανικά με ένα εξελιγμένο ελαφρύ, αυτόματο σύστημα μετάδοσης δύο ηλεκτροκινητήρων.

Στην έκδοση αυτή, ο ηλεκτροκινητήρας πρόωσης και η γεννήτρια εδράζονται σε ξεχωριστό άξονα, ώστε να είναι η εφικτή η αύξηση της ροπής κατά 6,5%, τώρα στα 335Nm, χωρίς αλλαγές στη σχεδίαση και τον χώρο που καταλαμβάνουν. Η μέγιστη ταχύτητα περιστροφής του πρώτου έχει επίσης αυξηθεί κατά 1.500 σ.α.λ., φτάνοντας στις 14.500 σ.α.λ., κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την κατά 7% υψηλότερη τελική ταχύτητα.

Περαιτέρω αναθεωρήσεις στο σύστημα μετάδοσης περιλαμβάνουν την προσθήκη μιας δεύτερης σχέσης, όταν ο κινητήρας συνδέεται απευθείας στους τροχούς. Έτσι, στην υπάρχουσα μακριά σχέση μετάδοσης προστίθεται τώρα μία νέα κοντύτερη και οι δύο έχουν βελτιστοποιηθεί για το ευρύτερο δυνατό φάσμα σεναρίων οδήγησης, αυξάνοντας τόσο την ελκτική ισχύ στις χαμηλές ταχύτητες στο Engine Drive mode όσο και τη συχνότητα οδήγησης σε αυτό το αποδοτικό άμεσο πρόγραμμα.

Οι αναθεωρήσεις του υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης ολοκληρώνονται με την προσθήκη μίας πιο συμπαγούς μονάδας ελέγχου ισχύος (PCU) και μίας έξυπνης μονάδας ισχύος (IPU). Και οι δύο έχουν μικρότερο μέγεθος και αναθεωρηθεί, ώστε να διατηρούν παρόμοια ενεργειακή πυκνότητα και αποδοτικότητα, μειώνοντας, παράλληλα, το συνολικό βάρος και τις φυσικές διαστάσεις.

Επιδόσεις: Η αύξηση της ισχύος σε σύγκριση με το προηγούμενο CR-V σημαίνει μια καλύτερη αίσθηση επιτάχυνσης και βελτιωμένη απόκριση, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις εννέα δευτερόλεπτα για τα μοντέλα 2WD και 9,4 δευτερόλεπτα για τις εκδόσεις AWD. Η τελική ταχύτητα είναι 194 χλμ/ώρα για τις εκδόσεις 2WD και 187 χλμ/ώρα για τα μοντέλα AWD.

Παρά την αυξημένη ισχύ, το σύστημα e:HEV προσφέρει επίσης αυξημένα επίπεδα αποδοτικότητας και μείωση των εκπομπών ρύπων. Οι συνδυασμένες εκπομπές CO2 είναι 134 γμ/χλμ και η κατανάλωση μόλις 5,9 λτ/100 χλμ για τα μοντέλα 2WD – οι αντίστοιχες τιμές για τις εκδόσεις AWD είναι 151 γμ/χλμ και 6,7 λτ/100 χλμ.

e:PHEV

Βασισμένο στο δοκιμασμένο σύστημα e:HEV της Honda, το plug-in e:PHEV διαθέτει μία σημαντικά μεγαλύτερη μπαταρία 17,7 kWh και έναν ελαφρύ, υψηλής απόδοσης ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα. Χάρη στην αυξημένη ηλεκτρική υποβοήθηση, οι στροφές του θερμικού κινητήρα μπορούν να διατηρηθούν πολύ χαμηλότερα από ό,τι προηγουμένως, βελτιώνοντας περαιτέρω τα επίπεδα θορύβου, την πολιτισμένη λειτουργία και την αποδοτικότητα καυσίμου σε διάφορες ταχύτητες. Εξασφαλίζει, επίσης, αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 82 χιλιομέτρων.

Με την αυξημένη ηλεκτρική υποβοήθηση που προσφέρει το plug-in υβριδικό σύστημα, οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 18 γμ/χλμ και η κατανάλωση 0,8 λτ/100 χλμ με πλήρως φορτισμένη τη μπαταρία. Όταν η μπαταρία αδειάσει τελείως, οι τιμές αυτές θα επηρεαστούν οριακά, καθώς το όχημα μετατρέπεται σε αυτοφορτιζόμενο υβριδικό, προσφέροντας επιδόσεις εφάμιλλες της έκδοσης 2WD e:HEV.

Για το e:PHEV, ο έλεγχος φόρτισης σε συνδυασμό με τη θέρμανση της μπαταρίας επιτρέπει την καλύτερη αντιμετώπιση των ψυχρών συνθηκών και βελτιώνει, επίσης, σημαντικά την ικανότητα ανάκτησης ενέργειας σε χαμηλότερες θερμοκρασίες. Όταν η θερμοκρασία της μπαταρίας είναι 25 βαθμοί, το νέο CR-V φορτίζει την μπαταρία του στο 100% σε μόλις 2,5 ώρες, χάρη στην ισχύ εξόδου του φορτιστή που φτάνει τα 6,8 kW.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.