CLEPA Aftermarket Conference 2023
AFTERMARKET

CLEPA Aftermarket Conference 2023

Ειδικοί, στελέχη εταιρειών και υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής συζήτησαν σχετικά με τις τεχνολογικές προκλήσεις στο Aftermarket, υπογραμμίζοντας τη σημασία της κυβερνοασφάλειας και της πρόσβασης στα δεδομένα του οχήματος.

Με τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) και την αύξηση των συνδεδεμένων οχημάτων που είναι εξοπλισμένα με νέες ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές (E/E) αρχιτεκτονικές, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία υφίσταται έναν άνευ προηγουμένου μετασχηματισμό. Καθώς αυτές οι νέες τεχνολογίες αποκτούν δυναμική, ολόκληρη η αλυσίδα αξίας πρέπει να προετοιμαστεί για τις προκλήσεις της συντήρησης τέτοιων οχημάτων τις επόμενες δεκαετίες.

Αυτές οι προκλήσεις για τον κλάδο των επισκευών βρέθηκαν στο επίκεντρο της 14ης έκδοσης του CLEPA Aftermarket Conference 2023, με θέμα «Οδηγώντας την Καινοτομία στις Επισκευές». Η εκδήλωση, η οποία πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες στις 29 και 30 Μαρτίου, συγκέντρωσε περισσότερους από 180 συμμετέχοντες, συμπεριλαμβανομένων κορυφαίων ομιλητών από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Κοινοβούλιο και τη βιομηχανία.

Νομικό πλαίσιο και ασφάλεια καταναλωτή

Κατά τον χαιρετισμό του, ο Γενικός Γραμματέας της CLEPA, Benjamin Krieger, δήλωσε: «Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών είναι ζωτικής σημασίας για την αποδοχή και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών. Αυτό επιτυγχάνεται καλύτερα με μία ευρεία επιλογή σωστά προετοιμασμένων και εξειδικευμένων επισκευαστών στη δευτερογενή αγορά, που θα εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη επισκευή καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής των οχημάτων». Η κεντρική θέση του καταναλωτή αναδείχθηκε επίσης από την Hasmeet Kaur (Roland Berger), η οποία μοιράστηκε τις σκέψεις της για το «Mobility Vision 2040».

Ο Mark Nicklas, επικεφαλής της μονάδας κινητικότητας στη Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ξεκίνησε τη δεύτερη ημέρα του συνεδρίου με μία επισκόπηση των προγραμματισμένων κανονισμών που σχετίζονται με το Aftermarket, δηλώνοντας ότι η κυβερνοασφάλεια είναι απαραίτητη, αλλά θα απαιτηθεί περαιτέρω κανονιστική παρέμβαση για τη διασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού. Η Επιτροπή σχεδιάζει να δημιουργήσει μία πρόταση κανονισμού ειδικά για τον κλάδο, για τη συμπλήρωση της νομοθετικής πράξης της ΕΕ για τα δεδομένα (EU Data Act), όσον αφορά τη χρήση δεδομένων του οχήματος.

Υπάρχει ανάγκη για μία νομοθεσία ειδική για τον τομέα που θα διασφαλίζει τη δίκαιη, ίση και ανταγωνιστική πρόσβαση στα δεδομένα, προς όφελος των καταναλωτών.

Η Angelica Petrov, Σύμβουλος στο γραφείο του ευρωβουλευτή Alin Mituta, παρουσίασε την άποψη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με τη νομοθετική πράξη για τα δεδομένα. Τόνισε τις προκλήσεις για την επίτευξη ισορροπίας μεταξύ της προστασίας των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και των εμπορικών απορρήτων, επιτρέποντας, παράλληλα, τη γενική ανταλλαγή δεδομένων στον οριζόντιο κανονισμό, ιδίως όσον αφορά τον καθορισμό του πεδίου εφαρμογής των «δεδομένων».

Τεχνολογικές εξελίξεις και προκλήσεις

Ο Alexander Brenner (Boston Consulting Group) ενημέρωσε σχετικά με τα πρώτα ευρήματα μίας κοινής μελέτης με την CLEPA όσον αφορά τον αντίκτυπο των στόλων στην αγορά Aftermarket. Η μελέτη αποκάλυψε ότι μέχρι το 2030, περίπου το 15% των επιβατικών αυτοκινήτων θα ανήκει και θα λειτουργεί από στόλους, με το 62% από αυτά να είναι ηλεκτρικά οχήματα (BEV), στο βασικό σενάριο. Ο μελλοντικός όγκος της αγοράς για επισκευή και συντήρηση, ελαστικά, επισκευές σύγκρουσης και αξεσουάρ, θα καθοριστεί από το συνολικό ποσοστό των οχημάτων που ανήκουν σε στόλους, καθώς και από το ποσοστό των BEV σε αυτούς τους στόλους.

Κοινή μελέτη της BCG με την CLEPA προβλέπει ότι μέχρι το 2030 το 15% τωνεπιβατικών αυτοκινήτων θα ανήκει σε στόλους.

Aπό την πλευρά του, ο Damian Dyrbusch, επικεφαλής του νεοσύστατου Centre of Competence for Mobility System Architectures της Bosch, παρείχε πληροφορίες σχετικά με την αρχιτεκτονική E/E των συνδεδεμένων οχημάτων, ως μέρος ενός ευρύτερου οικοσυστήματος. Αυτό οδήγησε σε μία συζήτηση σχετικά με τις προκλήσεις που θέτουν οι νέες τεχνολογίες στη δευτερογενή αγορά. Οι Eric-Mark Huitema (AVERE), Christian Knobloch (Knobloch & Grohn), Stefan von Dalen (Hella), Dominik Lutter (ZDK) και Hari Ramakrishnan (FIGIEFA) μίλησαν για τον μελλοντικό ρόλο των OEM και των τεχνολογικών παικτών, καθώς και τον αντίκτυπο των μέτρων κυβερνοασφάλειας που απαιτούνται από τους OEM. Οι συμμετέχοντες στο πάνελ εξέτασαν επίσης τον ρόλο του συστήματος OBD και τη συνάφεια των ενημερώσεων λογισμικού, ενώ τα μέτρα κυβερνοασφάλειας και η πρόσβαση στα δεδομένα εντός του οχήματος αναδείχθηκαν ως σημαντικά ζητήματα ανταγωνισμού στη δευτερογενή αγορά.

Στη συνέχεια, παρουσιάστηκαν τέσσερα παραδείγματα βέλτιστων πρακτικών από start-ups στον τομέα της κυβερνοασφάλειας, της εμπορίας εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, της ψηφιακής τεκμηρίωσης επισκευών αυτοκινήτων και των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS).

Ακολούθησε ο Hans Bosch (ANBW), ο οποίος μοιράστηκε αναπάντεχα στατιστικά σχετικά με τις βλάβες των BEV, οι οποίες ήταν υψηλότερες από εκείνες των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ο Pehr Oscarson και η Petra Bendelin (MEKO) εξήγησαν πώς ο μεγαλύτερος χονδρέμπορος στην περιοχή της Σκανδιναβίας προετοιμάζει συνεργεία, μηχανικούς και το δίκτυο διανομής για την εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων. Με τη σειρά του, ο Stefan van Dalen (Hella-Gutmann) παρουσίασε λύσεις για την αυξανόμενη πολυπλοκότητα της συντήρησης και επισκευής.

Με το βλέμμα στο μέλλον

Ο Frank Schlehuber, Senior Consultant Market Affairs της CLEPA, έκλεισε το 14ο CLEPA Aftermarket Conference, σχολιάζοντας: «Η δευτερογενής αγορά πρέπει να προετοιμαστεί για νέες τεχνολογίες, νέους παίκτες στον τομέα και αυξημένες εργασίες σε στόλους. Υπάρχουν υψηλές προσδοκίες προς τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για ένα ισχυρό κανονιστικό πλαίσιο που θα διασφαλίζει ισότιμους όρους ανταγωνισμόυ, αλλά είναι θετικό ότι ο τομέας, ήδη, προετοιμάζεται για μελλοντικές προκλήσεις. Έχουμε δει εντυπωσιακά παραδείγματα βέλτιστων πρακτικών που με κάνουν να είμαι σίγουρος ότι η δευτερογενής αγορά θα έχει τη δύναμη και τη δημιουργικότητα να προσαρμοστεί στις νέες τεχνολογίες».

Το επόμενο συνέδριο CLEPA Aftermarket προγραμματίζεται για τον Μάρτιο του 2024.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.