Έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο
Kia

Έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο

Η Kia Motors ανέπτυξε ένα νέο έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (iMT) για µία σειρά από ήπια υβριδικά µοντέλα της εταιρείας.

Η χρήση ήπιων υβριδικών συστηµάτων αυξάνεται σηµαντικά στην αυτοκινητοβιοµηχανία καθώς αρκετοί κατασκευαστές τα εντάσσουν στην γκάµα τους, µε στόχο να ανταποκριθούν στους όλο και αυστηρότερους στόχους για τις εκποµπές ρύπων. Μεταξύ αυτών και η Kia, η οποία παρουσίασε το έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (intelligent manual transmission – iMT), που, όπως υποστηρίζει η εταιρεία, βελτιώνει την απόδοση και µειώνει τις εκποµπές CO2, όταν συνδυαστεί µε τα ήπια υβριδικά µοντέλα της.

Πρόκειται για ένα σύστηµα «clutch-by-wire» για υβριδικούς κινητήρες 48V, µε το οποίο διατηρείται η συµµετοχή του οδηγού, όπως σε ένα συµβατικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Αντί για µηχανικό σύνδεσµο, ο συµπλέκτης του iMT λειτουργεί εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά και ενσωµατώνεται στον ήπια υβριδικό κινητήρα 48V. Το iMT συνεργάζεται µε το υβριδικό σύστηµα (MHSG), ώστε να απενεργοποιεί τον κινητήρα νωρίτερα από το σύστηµα Idle Stop & Go πριν την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Επίσης, υπό προϋποθέσεις, το σύστηµα απενεργοποιεί περιστασιακά τον κινητήρα σε ταχύτητες έως και 125 χλµ./ώρα και τον ενεργοποιεί εκ νέου, όταν ο οδηγός πιέσει ξανά το πεντάλ του γκαζιού ή του συµπλέκτη. 


Σύµφωνα µε την εταιρεία, το σύστηµα µπορεί να βελτιώσει τη συνολική κατανάλωση καυσίµου και να µειώσει τις εκποµπές CO2 περίπου κατά 3%, σε πραγµατικές συνθήκες οδήγησης.

Η επιλεγµένη σχέση παραµένει εµπλεκόµενη, ακόµη και µε τον κινητήρα προσωρινά απενεργοποιηµένο. Ο κινητήρας επανεκκινείται άµεσα µε την ίδια σχέση από το MHSG, µόλις ο οδηγός πιέσει το πεντάλ του φρένου ή του γκαζιού. Εάν πιέσει το πεντάλ του συµπλέκτη για να αλλάξει σχέση ή εάν η ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι πολύ χαµηλή για την εµπλεκόµενη σχέση, τότε η µετάδοση επανεκκινεί τον κινητήρα στο ουδέτερο (δηλ. µε ανοιχτό τον συµπλέκτη).

Πως λειτουργει;

Ο οδηγός αφήνει το αυτοκίνητο να «ρολάρει» με επιλεγμένη ταχύτητα επιβραδύνοντας ομαλά το αυτοκίνητο (π.χ. σε μία στροφή ή σε μία διασταύρωση). Με «επιλεγμένη» τη σχέση, το iMT στέλνει ένα ηλεκτρονικό σήμα στο κιβώτιο ταχυτήτων και στο MHSG για την απενεργοποίηση του κινητήρα και το άνοιγμα του συμπλέκτη.

Με τον κινητήρα απενεργοποιημένο, το αυτοκίνητο συνεχίζει να «ρολάρει», ενώ με τον συμπλέκτη ανοιχτό, μειώνει τον βαθμό επιβράδυνσης και επιτρέπει στο αυτοκίνητο να αξιοποιήσει στο έπακρο την κινητική του ενέργεια.

Όταν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του γκαζιού για να επιταχύνει ή το πεντάλ του συμπλέκτη για να αλλάξει σχέση, τότε το MHSG επανεκκινεί τον κινητήρα στην επιλεγμένη σχέση ή στην ουδέτερη θέση (με ανοιχτό συμπλέκτη).

Η ηλεκτρική ισχύς από το MHSG και την μπαταρία 48V επαναφέρει άμεσα τον κινητήρα και τη μετάδοση στη σωστή ταχύτητα.

Επιπλέον, εάν η ταχύτητα του αυτοκινήτου πέσει κάτω από ένα συγκεκριμένο σημείο, τότε ο κινητήρας επανεκκινείται με την υποβοήθηση του συστήματος MHEV και ο συμπλέκτης κλείνει.

Το iMT στα µοντελα της Kia

Το iMT εξοπλίζει δύο σειρές μοντέλων mild hybrid της Kia με τους πιο πρόσφατους κινητήρες της σειράς «Smartstream». Η πρώτη είναι η γκάμα του Ceed, που διατίθεται σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές με νέες εκδόσεις «EcoDynamics+», που κινούνται με τον κινητήρα Diesel 1.6 CRDi και υβριδικό σύστημα. Επίσης, το iMT τοποθετείται στο ανανεωμένο Kia Rio EcoDynamics+, με έναν νέο υβριδικό κινητήρα βενζίνης 1.0 T-GDi. Το νέο κιβώτιο θα τοποθετηθεί σε πολλά μελλοντικά μοντέλα της Kia, ενώ η εταιρεία αναμένεται να εισάγει μία σειρά νέων κινητήρων και συστημάτων MHEV εντός του έτους.


Το κιβώτιο ταχυτήτων iMT της Kia επιτρέπει στον κινητήρα να απενεργοποιείται για µέγιστη εξοικονόµηση καυσίµου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.