IAA Mobility Deep Dive: Με το σύνθηµα “Next Generation Mobility. NOW.”, η ZF εστιάζει στις λειτουργίες της αυτοµατοποιηµένης οδήγησης, µαζί µε άλλες καινοτοµίες.
Στον πυρήνα των αρχιτεκτονικών Η/H (ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών) των αυτοκινήτων (ηλεκτρονικό υλικό, επικοινωνίες δικτύου, εφαρμογές λογισμικού και καλωδίωση), βρίσκονται οι λειτουργίες για αυτόνομη οδήγηση. Οι υπολογιστές υψηλής απόδοσης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε ως κεντρικοί είτε ως τοπικοί ή ευρυζωνικοί.
Στα πλαίσια αυτά, η ZF δηµιούργησε τον υπερυπολογιστή ZF ProAI, τον οποίο ο Όµιλος παρουσίασε, για πρώτη φορά στην Ευρώπη στην έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου (IAA), στις αρχές Σεπτεµβρίου. Με το νέο µοντέλο του υπερυπολογιστή ZF ProAI, η εταιρεία προσφέρει, ήδη, τη βάση για αυτόνοµη οδήγηση στο Επίπεδο 5. Επιπλέον, ο Όµιλος έχει ως στόχο νέες λύσεις κινητικότητας -όπως αυτόνοµα µικρά λεωφορεία ως συµπλήρωµα στις δηµόσιες συγκοινωνίες.
Σύμφωνα με την εταιρεία, ο ProAI είναι, σήμερα, ο πιο ευέλικτος και ισχυρός υπολογιστής υψηλής απόδοσης για την αυτοκινητοβιομηχανία. Με έως και 66% περισσότερη υπολογιστική ισχύ, ο υπολογιστής της ZF απαιτεί έως και 70% λιγότερη ισχύ από τον προκάτοχό του. Οι δυνατότητες Τεχνητής Νοημοσύνης του ProAI είναι βελτιστοποιημένες για Deep Learning. Αποτελούν μία σημαντική βάση για νέες και ενισχυμένες λειτουργίες ασφάλειας. Ο υπολογιστής προσφέρει μία σφαιρική κάλυψη 360°, που βασίζεται στις κεντρικές μονάδες όλων των διαθέσιμων δεδομένων αισθητήρων. Συμπεριλαμβανομένων των δεδομένων μέτρησης περιβάλλοντος από κάμερες, ραντάρ, LiDAR και δεδομένα ήχου.
«Ο στρατηγικός µας στόχος είναι να παρέχουµε τεχνολογία για την επόµενη γενιά της κινητικότητας – Next Generation Mobility.», εξηγεί ο Torsten Gollewski, αντιπρόεδρος του τµήµατος Autonomous Mobility Systems της ZF. «Έχουµε, ήδη, όλες τις απαραίτητες τεχνολογίες για τα οχήµατα και την κινητικότητα του αύριο. Ο υπολογιστής ProAI καλύπτει ένα τεράστιο εύρος πιθανών πεδίων εφαρµογής για κάθε τύπο οχήµατος. Είναι κατάλληλος για όλα τα στάδια αυτοµατοποιηµένης ή αυτόνοµης οδήγησης».
Αυτόνομη οδήγηση με υπολογιστή μικρότερο από…iPad
Επιπλέον, η νέα γενιά είναι ακόμη πιο συμπαγής και, συνεπώς, απαιτεί λιγότερο χώρο εγκατάστασης. Η ομοιόμορφη πλατφόρμα διαστάσεων μόλις 24 x 14 x 5 cm καταλαμβάνει λιγότερο χώρο από ένα iPad. Σύμφωνα με τις απαιτήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, το υψηλής τεχνολογίας εσωτερικό έχει σχεδιαστεί για μέγιστη ανθεκτικότητα και αξιοπιστία. Ακόμη και κάτω από ακραίες συνθήκες, προσφέρει τους πιο σύγχρονους μηχανισμούς ασφάλειας έναντι των κυβερνοαπειλών.
Παράλληλα, όπως επισημαίνει η ZF, χάρη στον αρθρωτό σχεδιασμό του, ο υπερυπολογιστής μπορεί να εξοπλιστεί με υψηλής πυκνότητας ολοκληρωμένα κυκλώματα -SoC (system-on-chip), δηλαδή με επεξεργαστές από διαφορετικούς κατασκευαστές, ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη. Μπορεί, επίσης, να λειτουργήσει με λογισμικό της ZF ή άλλο, από τρίτους προμηθευτές. Οι τυποποιημένοι σύνδεσμοι και η δυνατότητα σύνδεσης πολλών μονάδων ZF ProAI μεταξύ τους, τον καθιστούν ευέλικτο για χρήση, σχεδόν σε κάθε τύπο οχήματος.
Ο υπολογιστής υψηλής απόδοσης της ZF προσφέρει υπολογιστική ισχύ έως και 1000 Tera-OPS. Αυτό αντιστοιχεί σε έως και ένα τετράκις εκατομμύρια βήματα υπολογισμού ανά δευτερόλεπτο. Η εταιρεία έχει, ήδη, εξασφαλίσει τις πρώτες μεγάλες παραγγελίες για τον ZF ProAI, τόσο σε επιβατικά αυτοκίνητα όσο και σε επαγγελματικά οχήματα. Ο κεντρικό υπολογιστής θα διατεθεί σε μαζική παραγωγή από το 2024.
Αυτόνοµα συστήµατα µεταφοράς
Εκτός από τον ZF ProAI, ο Όµιλος προσφέρει από τώρα, τις απαραίτητες τεχνολογίες για µελλοντικά concept αυτόνοµων οχηµάτων και κινητικότητας. Για παράδειγµα, ο Όµιλος είναι πολύ ενεργός στην αγορά αυτόνοµων µικρών λεωφορείων. Έχει αποκτήσει το 100% της ολλανδικής εταιρείας 2getthere. Η 2getthere έχει πολυετή εµπειρία µε συστήµατα αυτόνοµης οδήγησης. Αυτό αποδεικνύεται από τα 14 εκατοµµύρια επιβάτες που µεταφέρθηκαν και πάνω από 100 εκατοµµύρια χιλιόµετρα που διανύθηκαν σε συνθήκες αυτονοµίας. Η ZF βρίσκεται αυτή τη στιγµή στη διαδικασία ανάπτυξης αυτόνοµων λεωφορείων για τις γερµανικές πόλεις Friedrichshafen και Mannheim στο πλαίσιο του έργου RABus. Στο επιχειρηµατικό πάρκο Rivium κοντά στο Ρότερνταµ, όπου λειτουργούν εδώ και χρόνια τα αυτόνοµα λεωφορεία της 2getthere, η ZF τα αναβαθµίζει µε την τελευταία έκδοση αυτόνοµων συστηµάτων.
ΠηγH: ZF