Νέο μοντέλο λειτουργίας για το Marketparts
marketparts

Νέο μοντέλο λειτουργίας για το Marketparts

Η πρωτοποριακή πλατφόρμα για την αγορά και την πώληση ανταλλακτικών, μετά την επιτυχία της αρχικής λειτουργίας της, εισέρχεται τώρα σε μία νέα φάση, με ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο που περιλαμβάνει τη διαχείριση των συναλλαγών.

Κατά τη διάρκεια του Elite Customer Conference στη Λυόν, στις 20-21 Φεβρουαρίου, το Marketparts αποκάλυψε τη νέα πλατφόρμα του και το νέο μοντέλο λειτουργίας: η πλατφόρμα αγοράς και πώλησης ανταλλακτικών εξελίσσεται και αναλαμβάνει πλέον και τις διαδικασίες των συναλλαγών. Πάνω από 15.000 εγγεγραμμένοι διανομείς σε 125 χώρες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε σχεδόν 26 εκατ. προσφορές για 10 εκατ. προϊόντα.

Παρουσιάστηκε το 2020, ως η πρώτη BtoB πλατφόρμα για την αγορά και την πώληση ανταλλακτικών αυτοκινήτων, φορτηγών και μοτοσυκλετών. Αρχικά, συνέδεε αγοραστές (διανομείς ανταλλακτικών) με πωλητές (διανομείς και κατασκευαστές προϊόντων), όμως λίγες εβδομάδες μετά την παρουσίαση, η κρίση του Covid-19 ανέδειξε τις ευκαιρίες που προσφέρει η ψηφιακή τεχνολογία στο Aftermarket.

H πλατφόρμα στηρίζεται στην επιτυχία αυτού του πρώτου σταδίου, καθώς εισέρχεται σε μία νέα φάση ανάπτυξης με ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο: μία πλατφόρμα που περιλαμβάνει όλες τις συναλλαγές. «Ρωτήσαμε τους πιο αντιπροσωπευτικούς πελάτες μας για να κατανοήσουμε καλύτερα τις ανάγκες τους», εξηγεί ο Christophe Riberolle, συνιδρυτής και CEO του Marketparts. «Όλοι είπαν ότι, για να προχωρήσουμε, έπρεπε να πάμε από ένα μοντέλο μεσολάβησης σε ένα μοντέλο διανομής, παρέχοντας υπηρεσίες όπως logistics και όρους πληρωμής. Έτσι αποφασίσαμε να αλλάξουμε το επιχειρηματικό μας μοντέλο.»

Προτεραιότητα στις υπηρεσίες

Το Marketparts προσφέρει πλέον στους προμηθευτές του (διανομείς ή κατασκευαστές ανταλλακτικών) τη δυνατότητα να χειρίζεται όλες τις συναλλαγές με τους αγοραστές – διανομείς ανταλλακτικών. Αυτό είναι μία προϋπόθεση για την πρόσβαση στον ιστότοπο.

Με αυτήν την υπηρεσία, το Marketparts μπορεί να προσφέρει τα προϊόντα των πωλητών του στις περιοχές που επιλέγουν, στην τιμή που έχουν ορίσει. «Δεν θέλουμε να πάρουμε τη θέση των παραδοσιακών διανομέων. Αυτοί είναι στην πραγματικότητα οι πελάτες μας. Δίνουμε τη δυνατότητα στους πωλητές μας να έχουν πρόσβαση σε περιοχές ή πελάτες που ενδέχεται να μην μπορούν να εξυπηρετήσουν απευθείας. Λίγοι πωλητές εξετάζουν το πραγματικό κόστος για το άνοιγμα λογαριασμού, τη διαχείριση επιχειρηματικών σχέσεων, την τιμολόγηση, τις αποστολές κλπ. Το Marketparts είναι μία μοναδική, ολοκληρωμένη λύση που χειρίζεται όλα αυτά τα ζητήματα με εξαιρετικά ανταγωνιστικό τρόπο.»

Προκειμένου να διασφαλιστεί η υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, η πλατφόρμα μπορεί να συνδεθεί απευθείας με το απόθεμα του πωλητή, κατασκευαστή ανταλλακτικών και διανομέα, για να επισημάνει τη διαθεσιμότητα ανταλλακτικών σε πραγματικό χρόνο. Αυτό είναι σύνηθες σε πολλές αγορές, αλλά εξακολουθεί να είναι σπάνιο στη διεθνή δευτερογενή αγορά.

Η ασφάλεια των πληρωμών αποτελεί βασικό ζήτημα για τους πωλητές. Το Marketplace συνεργάστηκε με εταιρείες Fintech για να προσφέρει όρους πληρωμής σχεδόν σε πραγματικό χρόνο στους αγοραστές του στην πλατφόρμα. Αυτή είναι μία βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη B2B και μοναδική στον τομέα των ανταλλακτικών. Σήμερα, το 80% των αγοραστών του Marketparts μπορούν να επιλέξουν «Αγορά τώρα, Πληρωμή αργότερα».

Επιπλέον, η πλατφόρμα προσφέρει επίσης Αποκλειστικές Προσφορές, δηλαδή κάποιες στοχευμένες καμπάνιες για οικογένειες προϊόντων και γεωγραφικές περιοχές.

Μετά από τρία χρόνια δραστηριοτήτων, το Marketparts διαθέτει τώρα μία μοναδική και ισχυρή βάση δεδομένων: γνωρίζει πού πωλούνται εκατομμύρια αντικείμενα και σε ποια τιμή. Η εταιρεία προσφέρει αυτήν την υπηρεσία παρακολούθησης τιμών στους κατασκευαστές ανταλλακτικών, ώστε να μπορούν να καθορίσουν τη σωστή τιμή σε οποιαδήποτε περιοχή.

Το Marketparts σε αριθμούς

Περισσότεροι από 15.000 διανομείς σε 125 χώρες είναι πλέον συνδεδεμένοι στην πλατφόρμα, ενώ σχεδόν 80 νέοι λογαριασμοί ανοίγουν καθημερινά.

Το Marketparts λαμβάνει BtoB παραγγελίες που ενδέχεται να φτάνουν τις δεκάδες χιλιάδες ευρώ, κάτι που αποτελεί σαφή διαφορά από τις πλατφόρμες BtoBtoC που εξυπηρετούν ιδιώτες ή συνεργεία, όπου το μέσο μέγεθος καλαθιού είναι μερικές δεκάδες ευρώ.

Η πλατφόρμα παρέχει τώρα στους αγοραστές σχεδόν 26 εκατομμύρια προσφορές (σε 10 εκατομμύρια προϊόντα) και στοχεύει να το επεκτείνει σε 50 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του έτους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.